donderdag 31 januari 2008

Beyti kepab


Bugunde Beyti kepab yaptim
Bu tarifi bir internetsitesinden aldim (http://evdemisiniz.blogspot.com/2007/05/beyti-kebap_15.html) ben tortilla yerine durum kullandim ve bir dis sarmisak koydum kiymaya.

Malzemeler

Yarim kilo kiyma
Yarim sogan
Bir tutam maydanoz
1 dilim ekmek ici
1 yumurta
Karabiber
kimyon
tuz
Isterseniz cok az aci pul biber
Tortilla ekmegi

Yapilisi

Robotta oncelikle 1 dilim ekmegi toz haline getiriyoruz. Ben bayat , kurumus ekmeklerimin hepsini birden robotta galeta unu haline getirip buzluguma koyuyorum. Ve yeri geldikce hazir bir sekilde kullaniyorum. Robottaki ekmegin uzerine sogan ve maydanozu ekleyip incecik olana kadar calistiriyoruz. Sonra diger malzemeleri ilave edip kofte harcimizi hazirlamis oluyoruz. Bu harci 1 saat kadar buzdolabinda bekletip cikariyoruz. Elimizle kalinca rulo yapip tortilla ekmeginin icine koyup sariyoruz. Tekrar buzdolabinda bir yarim saat kadar bekletip (kolay kesilebilmesi icin) bicakla dilimler halinde kesip cop sise geciriyoruz. Mangalda yada izgarada veya firinizda pisirip, uzerine yogurt sos ve tereyagli sos dokup afiyetle yiyoruz.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten