zondag 1 december 2013

Meike'ya ozel muzlu alman pastasi..


Evet farkindayim bayagi zamandir tarif yazmiyorum ama artik bilgisayar devri kalkinca telefonlada olmayinca kaliyor iste. Ama insallah tekrar tariflerle yine sizlere donecegim. Bu tarifi arkadasim meike icin ozel yaziyorum. Bu sana gelsin canim.


Okadar hafif ve guzel bir pastaki herkese tavsiye ediyorum. Bu tarifi oldugu gibi yaptim yanliz arasina muz koydum.


Tarif su siteye ayit: http://www.pastavekektarifleri.com/yapilisi/alman-pastasi.html


Alman pastasi

Birinci tarif:

Malzemeler:

Keki için:

2 yumurta

1 çay bardağı şeker

60-70 gr.erimiş margarin

1 çay bardağı süt-yoğurt karışımı

3 çay bardağı elenmiş un(içine bir paket kabartma tozu da ekleyin)

Kreması için:

2 su bardağı süt

1 yumurta

2 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı şeker

fındık kadar margarin

vanilya

pudra şekeri

Hazırlanması:

1. Kek malzemelerini sırayla karıştırıp yağlanmış yuvarlak kalıba dökün. (püf noktası: yaptığınız hamur fazla kaşık yardımına gerek kalmadan akmalı, akmıyorsa bir parça süt ekleyin.) önceden ısınmış fırında 170 derecede 20 dk.pişirin. (üstü fazla kızarmamalı)

2. Margarin ve vanilya hariç krema malzemelerini karıştırıp kaynayana kadar pişirin. kaynayınca margarin ve vanilyayı ekleyin.

3. Pişen keki(fazla kalın değil) ikiye bölün. arasına kremayı ılıtıp sürün keki kapatın. üzerine elekle bolca pudra şekeri serpin.

vrijdag 1 maart 2013

Nurcan icin ozel kayseri yaglamasi





Dun arkadasim nurcan misafirlige gelmisti ve konu yemege degince bana sitene birsey yazmiyorsun kac zamandir dedi ve sade o degil neslihanda aynen bana oyle soyluyor. Ben yemek yersem ona sukur ediyorum masallah huzeyfemiz sagolsun beni bes dakka oturtmuyor o yuzden eskisi gibi artik fazla yazamiyorum. Bu tarifide daha once vermisimdir belki ama bu hamuru ilk defa denedim ve bayagi guzel tuttu tadida cok guzel herkese tavsiye ederim:-))

Tarifi aynen su siteden aldim eline saglik:

http://cennetsofrasi.com/documents/deebit__kayseri__yaf0lamasfd.html

Malzemeler:

Hamuru için:

4 Bardak (500 gr.) un
1.5 Bardak (360 ml) su
1 Tatlı Kaşığı Tuz
1 Tatlı Kaşığı İnstant Maya

İç malzemesi için:

2 adet orta boy Soğan
500 gr. az yağlı Dana Kıyma
2 adet orta boy Domates
2 adet Sivri Biber
1 Yemek kaşığı Domates Salçası (ev yapımı)
1 Çay kaşığı Karabiber
1 Çay kaşığı Pul biber
1 Demet Maydanoz


Yapılışı:

1. Un, su, tuz ve maya ile homojen bir hamur yoğrulur.

2. On dakika dinlendirilir.

3. On eşit parçaya ayrılır.

4. Merdaneyle ortalama 27 cm çapında yufkalar açılıp teker teker teflon tavada veya sacda pişirilir (lavaş gibi).

5. Kurumaması için üzeri bir bezle örtülür.

6. Diğer taraftan yemeklik doğranmış soğanlar kavrulur,kıyması ilave edilip biraz daha kavrulduktan sonra domatesi,biberi, salçası tuz ve baharatları eklenir biraz daha kavrulur.

7. Sıcak su ilavesiyle sulu bir kıymalı sos hazırlanır.

8. Pişirmiş olduğunuz lavaşların her katına hazırladığınız kıymalı sostan koyularak on kat tamamlanır.


Afiyetle on parmak yenilir.

donderdag 18 oktober 2012

Muhammed huzeyfe'miz ve ispanak salatasi.

Yine ara bayagi acilmis artik eskisi gibi hersey olmuyor.
Size en son yazimda surprizim var demistim ve o supriz Sare Verda'nin kardesinin olmasiydi. Borkac gun sonra dort aylik olacak findigimiz masallah. Izine gittik sonra kayinvalidemle geri donduk anlayacaginiz bayagi yogu geciyor hersey.
O yogunluk arasinda size yinede bir tarif yazayim dedim.
Kayinvalideme ispanak salatasi yapacagim dedigimde ben asla yemem dedi ama sonucu gorunce bayildi:-))
Burda ispanaklar cok kucuk iken kopariliyor ve pakketleniyor. Bu salataya turk ispanagi okadar yakismaz.
Aslinda cok basit ispanaklari guzelce bir yikayin sonra guzel bir tabaga alib ayri bir kapta piyazlik dogranmis sogani kirmizi biber kup kup beyaz peynir dilimlenmis domates ve zeytini hepsini katip harmanliyoruz.
Ben almanyadan aldigim salata sosunu kullandim ama siz limon siviyag vecistediginiz baharati kullanabilirsiniz. Ortaya cok hafif ve guzel bir salata cikiyor. Afiyet olsun!!

dinsdag 7 februari 2012

Havva`ya verdigim bir sene onceki soz...

Aradan nerdeyse 6 ay gecti en son tarifi yazali ve havvaya verdigim sozume de bir sene. Kizcagiz her aradiginda bana abla bereketli mutfagima bakiyorum ama hic tarif yazmiyorsun derken aradan iste bir sene gecti hakkini helal et havva sonunda sozumu yerine getirdim senin icin ozel Sevde ve hacer ile birlikte yaptiginiz seker hamurlu pastanin resimleri. sizi cok seviyorum Optum!!
Yakinda guzel bir haber ile size geri donecegim insallah...

zaterdag 24 september 2011

Fatma icin ozel ayva receli :-))

Isyerimde muhasebede calisan fatma hanima yaptigim ayva recelinden verdim ve cok hosuna gitti. Oda dediki bana tarifini verirmisin bende dedimki tarifi blogdan alirsin persemveden buyana halen yazacagim eski mesajlara bakarsa yine sansi var bukadar cabuk yazdigim icin:-))
Bu tarifi bende nurdanin mutfagindan aldim ve gercekten cok pratik ve lezzetli bir ayva receli tarifi.
Ilk defa yaptim ve hemen tuttu eline saglik nurdan ve annesi.

http://nurdaninmutfagi.blogcu.com/ayva-receli/4979084

Malzemeler:
2 kg. ayva
2 kg. şeker
1 çay bardağı su
1/2 limon suyu

( bu ölçülerie oranlayarak miktarı çoğaltabilirsiniz)

Yapılışı: Ayvalar kabukları soyularak, minik doğranır.( istenirse rende de olabilir.)
Düdüklü tencereye, biraz ayvalardan biraz şeker şeklinde bütün ayva ve şeker konur, işte püf noktası bu arkadaşlar, normal tencerede pişrince bu renk olmuyor.Bir çay bardağı su da eklenip, düdüklü tencerenin kapağı kapatılır.
Orta ateşin biraz kısığında, pişirilmeye başlanır, düdük öttükten sonra ( basınç tıpası yukarı çıktıktan sonra) kısık ateşe alınıp, 15 dakika pişirilir.Düdüklü tencere soğuyunca kapağı açılıp, limon suyu reçele katılıp karıştırılır.Afiyetle yenir, pastalara süs yapilır, keklere katılır vs....

in het nederlands;-)))

Ik maak altijd soort gelei jam achtig van de kweeperen en het is zo simpel.

Je schilt en ontpit de kweeperen en snijd ze in blokjes. Ik haal ze door de frietsnijder. Vervolgens weeg je de blokjes kweeperen en de zelfde hoeveelheid suiker doe je samen met de kweeperen in een snelkookpan. Je roertze goed door elkaar en voegt er een 50 ml water bij. Doe de deksel van de snelkookpan dicht en laat ze koken onder een laag vuur. Zodra je de fluit hoort moet zet je hem op hoog vuur voor een kwartier. Vervolgens zet je hem uit en het is klaar om gegeten te worden eet smakelijk!!

dinsdag 6 september 2011

Nurcan Yengemin hazir baklavadan hindistan cevizli tatli ve ne desem nedesem...


Ve aradan 6 ay gecmis demesi bile cok zor. Zaten hayatima Sare Verda girdikten sonra bir hayli kendime zaman ayirmakta zorlaniyorum. Yemek yapmak blog yazmak bile kendime zaman ayirmakti. Ama her istedigim olmuyor iste. Bu 6 ay icinde bir cok sey yasadim en onemlileride Kizimin dusup bayilmasi bana buyuk bir travma yasatti o gunu ve ani hic unutamam allah dusmanimin bile basina vermesin. Sadaka vermenin onemini tekrar tekrar anladim. ve annem babam ve iki kardesimin kesin donus karari. Yani zaten hayati oturdugum yerde sonuk yasiyorduk simdi daha beter olacak. Bugun aniden kardesim Kubrayi yolcu ettik o bile cok zordu bakalim annem babam ve oglan kardesim gidince ne olacak.Allahim sen bize kolaylik ver yarabbim.

Artik bakalim birdahaki tarif nezamana nasib.
Bu tatli cok pratik ve lezzetli nurcan yengemden aldim tarif aynen boyle:

Malzemeler

1 paket baklavalik YUFKA

Sosu icin
2 YUMURTA
1 BARDAK SUT
1 BARDAGIN UC TE DORDU SIVIYAG
1 PAKET KABARTMA TOZU
1 PAKET VANILYA

HINDISTAN CEVIZI PILENIN ARASINA

SERBET ICIN
3 BARDAK SEKER 3 BARDAK SU
1 DILIM LIMONSUYU

Yapilisi



Baklavalik yufkayi tek kat tezgaha ser, sonra uzerine hindistan cevizini serp.
sonra bir ucundan baslayip pile pile buzustur ve tepsiye diz. Bu islemi butun yufkalara bitene kadar yap ve uzerine yukardaki sos malzemelerini karistirip dok.
Bir yandan serbeti icin malzemeleri tencereye dok ve 10 dakika kaynat.
170 derecedeki firina uzeri nar gibi kizarincaya kadar pisir.
Sonra soguk ilik serbeti sicak tatlinin uzerine dokup servis yap.
Afiyet olsun.

vrijdag 11 maart 2011

Firinda kiymali makarnanin sebze ve shoarma`li versiyonu ;-))



Gecenlerde firinda kiymali makarna yapacaktim ve baktim kiymadan cok shoarma (baharatli hindi eti )var birde buzlukta hazir satilan sebzeler var onla bir deneyim dedim ve sonuc kiymali makarnadan daha guzel oldu. Aslinda firina vermeyim oylece sadece sebze ve etle de cok guzel oluyormus. Birdahakisinede oyle denerim insallah. Tarifi yine kiymali makarnada kullandigim gibi yaziyorum sadece ben kiyma yerine shoarma kullandim ve icine ilaveten buzluk sebzesi ve bir kutu konserve domates karistirdim. Size afiyet olsun!!



MALZEMELER

1 paket kelebek makarna
200 gr. Kıyma
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı salça
1 çay kaşığı kırmızı biber
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz (tuzu kendi arzunuza göre ayarlayabilirsiniz)
1 su bardağı sıcak su

Beşamel Sos için:
2 yemek kaşığı un
1 buçuk su bardağı süt
200 ml. Çiğ krema

Ayrıca üste serpmek için: 1 su bardağı kaşar peyniri rendesi

YAPILIŞI:
1 paket kelebek makarna ön hazırlık olarak haşlanır. Ayrı bir tavada 3 yemek kaşığı sıvıyağla 200gr. Kıyma kavrulur. Bunun üzerine 1 yemek kaşığı un ilave edilerek kavurmaya devam edilir.2 dakika kadar kıyma ve un beraber kavrulduktan sonra 1 yemek kaşığı salça ilave edilir. Baharatlar ve tuz eklenir. 1su bardağı sıcak su eklenip daha fazla pişirmeden hemen ocağın altı kapatılır.(malzeme sulu olmalı)Ayrı bir yerde beşamel sos hazırlanır. Bunun için: 2 yemek kaşığı un 1 buçuk su bardağı süt ve 200 ml. Çiğ krema hepsi ayna anda bir tavaya konularak beraberce muhallebi gibi koyulaşıncaya kadar pişirilir. (bu sos yapılırken un önceden kavrulmuyor hep beraber pişiyorlar)Şimdi hepsini harmanlama zamanı…. Makarna, beşamel sos ve kıymalı karışımın hepsini güzelce birlikte harmanlayıp karıştırıyoruz. Bir borcama döküyoruz. En üstüne kaşar rendesini serpip peynirler kızarıncaya kadar 180 derecelik fırında pişiriyoruz.

dinsdag 22 februari 2011

Yurda ablanin nefis aglayan pastasi...


Gercekten bu tatliyi yiyen bir dilim daha yemek ister. Okadar guzel birde yurda abla yaptimi tamamdir yemede yaninda yat. Eline saglik yurda abla tarifi benimle paylastigin icin!!

Tarifi aynen ondan aldigim gibi yaziyorum:

1- Kek:
4 yumurta
1 su bardagi sut
1 cay bardagi sivi yag
1/2 su bardagi kakao
1 cay bardagi seker
1 paket vanilya sekeri
2,5 su bardagi un
1 paket kabartma tozu
Yukardai malzeme ile keki yap 170 derece firinda pisir.
Pistikten sonra bir bardak soguk sut dok.

2- Cikolata sosu:

2 su bardagi sut
2 su bardagi seker
2 yemek kasigi un
1/2 su bardagi kakao

Yukardaki malzemeyi karistira karistira pisir, sonra sogumaya birak.

3- Krema sosu:

3 tane kaymak (krem santi)
3 paket kaymak siklastirici (galiba sadecede avrupada var bu tam emin degilim (slagroomversteviger))
1 paket vanilya sekeri
Bunlari krema olana kadar karistir.

4- Kek soguduktan sonra kremayi uzerine yay. Kremanin uzerine de cikolatali sosu dok, buzdolabinda dinlendir. (birgun bekletirsen daha guzel oluyor)

zondag 13 februari 2011

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in doğum gününün, müslümanlar için önemi nedir?

Bu parcayi su siteden okuyunca sizinle paylasmak istedim...
Hristiyan bir bayan, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in doğum gününü ve müslümanlar için bu günün önemi hakkında sormaktadır.

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in doğum gününün, müslümanlar için önemi nedir?

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in doğum günü, ne zaman ve nasıl kutlanır?





Hamd, yalnızca Allah'adır.

Birincisi:

Muhammed -sallallahu aleyhi ve sellem-, Allah'ın elçisi olup insanların hepsine birden gönderilmiştir. Allah Teâlâ insanları, onun vesilesiyle şirk karanlığından çıkarıp îmân nuruna ileterek kurtarmış ve onların ellerinden tutarak onları dalâletten hidâyete ve dosdoğru yola iletmiştir.

Önemli olması sebebiyle (11575) nolu sorunun cevabına bakabilirsiniz.

Bu soru, sizin için, İslâm dîni hakkında geniş çaplı araştırma yapmanıza bir başlangıç oluşturmasını, İslâm dînini tanımanızı ve onun hakkında birçok yeterli bilgiyi okumanıza vesile olmasını ümit ederim.

Bu hanîf dîn İslâm hakkında daha fazla bilgiye sahip olabilmeniz için Kur'an-ı Kerim tercemesi (meâli) elde etmeye gayret etmelisiniz. Hiç şüphe yok ki bu dîne girdiğiniz zaman İslâm'da bize kız kardeş olmakla mutluluğumuz kat be kat artacaktır.

İkincisi:

İslâm'da ibâdetler, büyük bir esas (temel) üzerine kurulmuştur. O esas ise şudur:

Allah -azze ve celle-'nin, kitabı Kur'an-ı Kerim'de meşrû kıldığı ile Peygamberi ve Elçisi Muhammed -sallallahu aleyhi ve sellem-'in getirdiği sünnetten başka bir şeyle Allah Teâlâ'ya ibâdet etmek, hiç kimseye câiz değildir.

Her kim, Allah -azze ve celle-'ye, Allah Teâlâ'nın ve Elçisi Muhammed -sallallahu aleyhi ve sellem-'in emretmediği bir şeyle ibâdet ederse, şüphe yok ki Allah -azze ve celle- o şeyi ondan asla kabul etmez.

Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bize bunu şu hadisi ile haber vermiştir.

Âişe'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, o şöyle demiştir:

"Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- buyurdu ki

(( مَنْ أَحْدَثَ فِي أَمْرِنَا هَذَا مَا لَيْسَ مِنْهُ فَهُوَ رَدٌّ.)) [ متفق عليه ]

"Her kim, bu işimizde (dînimizde) onda olmayan bir şeyi ona ihdâs eder (açık veya gizli Kur'an ve sünnette aslı olmayan bir şey getirir)se, o ihdâs ettiği şey, kendisine reddolunmuştur (bâtıldır)." (Buhârî ve Müslim).

Bu ibâdetlerden birisi de, bayramlardır. Zirâ Allah -azze ve celle- kutlamamız için bize iki bayramı (Ramazan bayramı ile Kurban bayramını) meşrû kılmıştır. Bu iki bayramın dışında bir bayramı kutlamak, câiz değildir.

Bu konuda (486) nolu sorunun cevabına bakabilirsiniz.

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in doğduğu günü (Mevlid-i Nebevî'yi) kutlamaya gelince, bilinmesi gerekir ki, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bize bu günü kutlamayı meşrû kılmamış, kendisi de bu günü kutlamamıştır. Aynı şekilde ashâbı da -Allah onlardan râzı olsun- bu günü kutlamamışlardır. Halbuki onlar, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'i bizden daha fazla seviyorlardı ama bununla birlikte onlar bu günü kutlamamışlardır. Bu sebeple biz, Allah -azze ve celle-'nin, Peygamberi -sallallahu aleyhi ve sellem-'in emirlerine uymamızı emretmiş olduğu emrine uyarız.

Nitekim Allah Teâlâ bu konuda şöyle buyurmuştur

((... وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا ...)) [ سورة الحشر من الآية: 7 ]

"Rasûl size neyi verdiyse (hüküm olarak neyi meşrû kıldıysa) onu hemen alın.Neyi de (almaktan veya yapmaktan) yasakladıysa ondan hemen vazgeçin." (Haşr Sûresi: 7).

Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- de bu konuda şöyle buyurmuştur

((... فَإِنَّهُ مَنْ يَعِشْ مِنْكُمْ بَعْدِي فَسَيَرَى اخْتِلافًا كَثِيرًا، فَعَلَيْكُمْ بِسُنَّتِي وَسُنَّةِ الْخُلَفَاءِ الْمَهْدِيِّينَ الرَّاشِدِينَ، تَمَسَّكُوا بِهَا وَعَضُّوا عَلَيْهَا بِالنَّوَاجِذِ، وَإِيَّاكُمْ وَمُحْدَثَاتِ الْأُمُورِ، فَإِنَّ كُلَّ مُحْدَثَةٍ بِدْعَةٌ، وَكُلَّ بِدْعَةٍ ضَلالَةٌ.)) [ رواه أبو داود وصححه الألباني في صحيح أبي داود ]

"Zirâ sizden her kim, benden sonra yaşarsa, (dînde) çok ihtilaflar görecektir. Bu sebeple benim sünnetime ve benden sonraki doğru yolu bulmuş râşid halîfelerimin sünnetini alın ve onlara, azı dişlerinizle ısırırcasına sımsıkı sarılın. (Dînde aslı olmayıp) sonradan çıkarılan yeniliklerden sakının. Çünkü (dînde) sonradan çıkarılan her yenilik, bid'attir.Her bid'at, dalâlettir (sapıklıktır).Her dalâlet (in sahibi) de, ateştedir." (Ebu Davud rivâyet etmiş, Elbânî de 'Sahih-i Ebî Davud; hadis no: 3851'de hadisin sahih olduğunu belirtmiştir.)

Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'in sevgisini açıklayan şeylerden birisi de, emrettiği ve yasakladığı her işte ona uymak ve itaat etmektir.İşte bunlardan birisi de doğduğu günü (Mevlidi-i Nebevî'yi) kutlamamak sûretiyle kendisine uymak ve itaat etmektir.

Bu konuda (5219) ve (10070) nolu soruların cevaplarına bakabilirsiniz.

Bir kimse, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in doğduğu günü yüceltmek ve ona saygı göstermek istiyorsa,onun yerine başka bir şer'î seçenek (alternatif) getirmelidir: İşte o seçenek de, (nâfile olarak tutulan) Pazartesi günü orucudur. Bu oruç, sadece Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in doğduğu güne özel değildir. Aksine her Pazartesi günüdür.

Nitekim Ebu Katâde el-Ensârî'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre, o şöyle demiştir:

(( أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سُئِلَ عَنْ صَوْمِ الِاثْنَيْنِ. فَقَالَ: فِيهِ وُلِدْتُ، وَفِيهِ أُنْزِلَ عَلَيَّ.)) [ رواه مسلم ]

"Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'e, Pazartesi günü orucu hakkında sorulunca o şöyle buyurmuştur:

- O günde (Pazartesi günü) dünyaya geldim (doğdum) ve o günde (Pazartesi günü) bana vahiy (Kur'an âyetleri) inmeye başladı." (Müslim; hadis no: 1987).

Perşembe günü ise, amelelr kaldırılır ve Allah Teâlâ'ya arz edilir.

Sözün özü:

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in doğum gününü kutlamayı, ne Allah -azze ve celle-, ne de Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- meşrû kılmıştır. Dolayısıyla müslümanların, onun doğum gününü (Mevlid-i Nebevî'yi) kutlamaları câiz değildir. Aksine Allah Teâlâ'nın emrine boyun eğmeleri ve Elçisi Muhammed -sallallahu aleyhi ve sellem-'in emrine itaat etmeleri gerekir.

Allah Teâlâ'dan sizi hidâyete ve dosdoğru yola iletmesini niyâz ederiz.

Allah Teâlâ en iyi bilendir.



Muhammed Salih el-Muneccid

maandag 10 januari 2011

Fatma`nin brownie tarifi




Bu aralar brownie yapma takintim oldu sanki ve bu tarifi is yerinde fatma dan aldim ve gercekten simdiye kadar uc tarif denedim aralarindan en guzeli bu oldu diyebilirim. Tarif icin tesekkurler.

Ben kakao yerine eritilmis bitter cikolata kullandim ve sos yapmadim. Ayrica icine parca bitter cikolatalarda karistirdim.Ve ceviz yada findik karistirmadim.

Malzemeler

1 bardak un
1 bardak seker
3 yumurta
3/4 bardak cacao
yarim bardak erimis tereyag, ustunede siviyag (hepsi 3/4 bardak olacak)
1 bardak findik/ceviz
1 paket vanilya sekeri ( ben bourbon vanilya sekeri kullandim)
1 tatli kasigi kabartma tozu

yapilisi:
*seker ve yagi beyazlasana kadar cirp
*1inci yumurtayi at ve cirp, 2inci yumurtayi at ve cirp vs.
*ayri bir kapta un ve cacaoyu ele
*onlari da ekle, cevizi ekle (buarada hep karistir), kabartma tozunu ekle, karistir
*175 derecede isinmis firinda 20 dakika pisir

Kurdanla kontrol et, pistiyse cikar.

Sos icin:
yarim bardak sut
yarim bardak cacao
1 bardak seker
3 kasik margarin/tereyag
hepsini karistir ve kaynat

kesilmis ilik brownie --> aralarini kurdanla del ve ilik/sicak sosu dok

Afiyet olsun!!

zondag 26 december 2010

Ailece guzel bir haftasonu kahvaltisi...

Cumartesi sabahi almanyadaki dayim ve ailesi ve bizim aileyi kahvaltiya davet ettim.
Yanimda kardesim Sumeyye olunca sagolsun ozaman biraz daha fazla cesit yapabiliyoruz cunku tek basina zor oluyor bukadar seyi hazirlamak. Tabiki Kubrayida unutmamak lazim yoksa dag gibi bulasigi kim toplayacak.Cok sagolun kizlar.


Benim boncuk kizimda tabiki soframizdan eksik olmaz:-)



Cift cikolatali Browni

Kuzenim Meryemle dun alisveris yaparken cani Browni istedi bende dedim ben sana yaparim ve oylelikle kahvaltiya onlara Browni yaptim.
Tarifi Bir Hollandali kizin sitesinden aldim. Size turkcesini tercume edeyim.

Malzemeler:

190 gram tereyag
190 gram bitter cikolata ama ben iste iki cesit kullandim sutlu ve bitter.
3 yumurta
2 caykasigi vanilya esansi tarfite ben vanilya bourbonu kullandim ama vanilya sekeride olabilir
250 gram tozseker
115 gram un

Yapilisi:

1. Firini onceden 180°C isit.
2. Muffin kabini yagla veya kagitlar yerlestir.
3. Cikolatalari ve tereyagini kisik ateste erit ve az birsey sogumaya birak.
4. Yumurta ve sekerleri iyice cirp
5. Cikolata ve tereyag karisiminida katip iyice cirp
6. En sonunda unuda katip guzel bir karisim elde edene kadar cirp.
8. Brownileri 17 – 20 Dakika firinda pisir.

Ve sadece bir tanesini ye cunku bayagi bir kalorili Browni ;-))



Ve haftasonu kahvlatini vazgecilmez mozarrella salatasi.
Yapilisi cok basit mozarrellalari tabagi dizin yanina domates kesin uzerine zeytinyagi gezdirin ve ve 4 dilim reyhan yapragini kesip uzerine yerlestir. Birde Almanayadan yengemin bana getirdigi ozel mozzarrella & domates baharatini uzerine serpistir ve zevkle tadini cikart.



Recellerimiz turkiyeden gelme. Kayinvalidemin cilek receli, Fatma teyzemin zirgaba ve dag cilek receli.



Ton balikli kanepe

Malzemeler
1 kutu ton baligi
2 kasik mayonez
6 tane kornison tursusu
Kare kare kizartilmis ekmek dilimleri yada arzuya gore baska bir tostluk ekmek cesidi

Yapilisi
Ton baligin yagini iyice suzup 2 kasik mayonezi ile karistirin. Kornison tursularinida rendeleyip icine katip onlarida karistirin ve ekmek dilimlerinin uzerine surup afiyetle yiyin.



Uzumsuz oliebol (birnevi hollandanin yilbasina ozel yaptigi uzumlu pisi)





Bu benim melemen cesitinin tarifi
burda.


Ve dayima ozel kopuklu sutlu senseo kahvesi.

vrijdag 17 december 2010

Burda kar yagiyor...



Arka bahcemden goruntu, ben boyle kari ozledim iste. Ey gidi eski gunler nekadar heyecanli olurdum sabah kalktigimda heryeri beyaz gordugumde. Simdi sadece kara bakip maziye daliyorum...

woensdag 15 december 2010

Asure gunu ve oruc tutmanin fazileti.

Evet arayi cok actim biliyorum ama neyapalim artik bundan sonra galiba boyle olacak. Hafatada iki gun ise basladim birde bir afacan olunca evin isleri derken kendime firsat bulamiyorum.
Bu yaziyi size dun yayinlamayi cok isterdim ama nasib degilmis demekki.
Dun yayinlamak istememin sebebi bugun ve yarin oruc tutabilmeniz idi. Muharrem 9 ve 10 uncu gun oruc tutarsan gecmis 1 yilin gunahlari af olunur.
Eger tutanlar varsa Allah simdiden kabul etsin. Size asure hakkinda bir parca ile bas basa brakiyorum. Kendinize iyi bakin Allah`a emanet olun.


"Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Medine'ye geldiği zaman yahûdileri Âşûrâ günü oruç tutarlarken gördü.

Bunun üzerine Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- onlara:

- Bugün nedir? diye sordu.

Onlar:

- Bugün salih bir gündür.Bugün, Allah'ın İsrâiloğullarını, düşmanlarından kurtardığı, bundan dolayı Musa'nın oruç tuttuğu bir gündür.

Bunun üzerine Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurdu:

- Biz Musa'ya, sizden daha hak sahibiyiz.

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bugün oruç tuttu ve (ashâbına da) bugünde oruç tutmayı emretti." (Buhârî; hadis no: 1865)

Müslim'in rivâyeti ise şöyledir:

(( ... هَذَا يَوْمٌ عَظِيمٌ، أَنْجَى اللهُ فِيهِ مُوسَى وَقَوْمَهُ، وَغَرَّقَ فِرْعَوْنَ وَقَوْمَهُ...))

"Bugün Allah'ın, Musa ve kavmini Firavun'dan kurtardığı,Firavun ve kavmini (denizde) boğduğu büyük bir gündür."

((... فَصَامَهُ مُوسَى...))

"Bundan dolayı Musa bu günde oruç tuttu."

Müslim rivâyetine şunu da eklemiştir:

((... فَصَامَهُ مُوسَى شُكْرًا فَنَحْنُ نَصُومُهُ...))

"Musa, Allah'a şükrün bir ifâdesi olarak bugün oruç tuttuğu için, biz de oruç tutuyoruz."

Buhârî'nin rivâyeti ise şöyledir:

((...وَنَحْنُ نَصُومُهُ تَعْظِيمًا لَهُ...))

"Biz de O'na (Allah'a) tâzim için bugünde oruç tutuyoruz."

İmam Ahmed şu fazlalıkla rivâyet etmiştir:

(( مَرَّ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ بِأُنَاسٍ مِنَ الْيَهُودِ قَدْ صَامُوا يَوْمَ عَاشُورَاءَ، فَقَالَ: مَا هَذَا مِنَ الصَّوْمِ؟ قَالُوا: هَذَا الْيَوْمُ الَّذِي نَجَّى اللهُ مُوسَى وَبَنِي إِسْرَائِيلَ مِنَ الْغَرَقِ، وَغَرَّقَ فِيهِ فِرْعَوْنَ، وَهَذَا يَوْمُ اسْتَوَتْ فِيهِ السَّفِينَةُ عَلَى الْجُودِيِّ فَصَامَهُ نُوحٌ وَمُوسَى شُكْرًا لِلهِ تَعَالَى، فَقَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: أَنَا أَحَقُّ بِمُوسَى وَأَحَقُّ بِصَوْمِ هَذَا الْيَوْمِ فَأَمَرَ أَصْحَابَهُ بِالصَّوْمِ.)) [ رواه أحمد ]

"Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- (Medine'de) yahudilerden Âşûrâ günü oruç tutan bazı insanlara uğradı.

Bunun üzerine Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- onlara:

- Bu tuttuğunuz oruç nedir? diye sordu.

Onlar:

- Bugün, Allah'ın, Musa'yı ve İsrâiloğullarını (denizde) boğulmaktan kurtardığı, Firavun'u denizde boğduğu bir gündür.Bugün Nuh'un gemisinin Cudî dağının üzerine yerleştiği ve bundan dolayı da Nuh ve Musa'nın, Allah Teâlâ'ya şükrün ifâdesi olarak oruç tuttukları bir gündür.

Bunun üzerine Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle buyurdu:

- Ben, Musa'ya ve bugünün orucuna (sizden) daha hak sahibiyim.

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bugün oruç tuttu ve (ashâbına da) bugünde oruç tutmayı emretti." (Ahmed, hadis no: 8360)

((... وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ.))

"ve (ashâbına da) bugünde oruç tutmayı emretti."

Yine Kureyş kabilesi de câhiliyet döneminde Âşûrâ gününü yüceltiyorlardı.

Nitekim Âişe'den -Allah ondan râzı olsun- sâbit olan hadiste o, şöyle demiştir:

(( كَانَ يَوْمُ عَاشُورَاءَ تَصُومُهُ قُرَيْشٌ فِي الْجَاهِلِيَّةِ، وَكَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَصُومُهُ، فَلَمَّا قَدِمَ الْمَدِينَةَ صَامَهُ، وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ، فَلَمَّا نَزَلَ رَمَضَانُ كَانَ رَمَضَانُ الْفَرِيضَةَ، وَتُرِكَ عَاشُورَاءُ، فَكَانَ مَنْ شَاءَ صَامَهُ، وَمَنْ شَاءَ لَمْ يَصُمْهُ.)) [ رواه البخاري ومسلم ]

"Kureyş, câhiliye döneminde Âşûrâ günü oruç tutardı. Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- de bu orucu tutardı. Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Medine'ye geldiğinde bu orucu tutmayı emretti. Ramazan orucu farz kılınınca, Ramazan orucu farz olarak kaldı, Âşûrâ orucu ise (tutulması emri) terkedildi. Dileyen onu tutar, dileyen de tutmazdı." (Buhârî ve Müslim)

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in insanlara oruç tutmalarını emrettiği gün, sadece bir gün idi.Çünkü Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- Medine'ye Rebiül-Evvel ayında gelmişti. Gelecek yıl olunca (ertesi yıl) Âşûrâ gününde oruç tutmuş ve bu günde oruç tutmayı ashâbına emretmiştir. Daha sonra aynı yıl Ramazan orucu farz kılınınca Âşûrâ orucunun farz oluşu nesh olundu (hükmü kaldırıldı).

İslâm âlimleri:

O gün (Âşûrâ günü) orucu farz mı, yoksa müstehap mı olduğu konusunda iki meşhur görüşe ayrılmışlardır. Bu iki meşhur görün en doğrusuna göre Âşûrâ orucu farz idi. Daha sonra dileyen kimse, bu orucu müstehap olarak tutuyordu.Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- daha sonra Âşûrâ orucunu tutmayı herkese emretmemiş, aksine şöyle buyurmuştur:

(( هَذَا يَوْمُ عَاشُورَاءَ وَلَمْ يَكْتُبِ اللهُ عَلَيْكُمْ صِيَامَهُ وَأَنَا صَائِمٌ، فَمَنْ شَاءَ فَلْيَصُمْ، وَمَنْ شَاءَ فَلْيُفْطِرْ.)) [ رواه البخاري ومسلم ]

"Bu gün, Âşûrâ günüdür. Allah Teâlâ bu günün orucunu size farz kılmadı.Ama ben, bu gün oruçluyum. Dileyen (bu gün) oruç tutsun, dileyen de tutmasın." (Buhârî ve Müslim)

Yine şöyle buyurmuştur:

(( إِنَّ صَوْم عَاشُورَاء يُكَفِّر سَنَةً , وَإِنَّ صِيَام يَوْم عَرَفَة يُكَفِّر سَنَتَيْنِ.))[ رواه مسلم ]

"Şüphesiz Âşûrâ orucu bir yılın (küçük) günahları bağışlattırır.Arefe günü orucu ise iki yıllık (küçük) günahları bağışlattırır." (Müslim)

Başka bir rivâyette şöyle buyurmuştur:

(( صِيَامُ يَوْمِ عَرَفَةَ أَحْتَسِبُ عَلَى اللهِ أَنْ يُكَفِّرَ السَّنَةَ الَّتِي قَبْلَهُ وَالسَّنَةَ الَّتِي بَعْدَهُ، وَصِيَامُ يَوْمِ عَاشُورَاءَ أَحْتَسِبُ عَلَى اللهِ أَنْ يُكَفِّرَ السَّنَةَ الَّتِي قَبْلَهُ.)) [ رواه مسلم ]

"Arefe gününün orucunun, (oruç tutan kimsenin) bir önceki sene ile bir sene sonraki senenin (küçük) günahlarına keffâret olmasını ümit ederim. Âşûrâ gününün orucunun, (oruç tutan kimsenin) bir önceki senenin (küçük) günahlarına keffâret olmasını ümit ederim." (Müslim)

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- hayatının sonunda yahudilerin Âşûrâ gününü bayram haline getirdiklerini işitince, onlara aykırı hareket etmek ve bu günü bayram edinen yahudilere benzememek için şöyle demiştir:

(( لَئِنْ عِشْتُ إِلَى قَابِلٍ لأَصُومَنَّ التَّاسِعَ.))

"Şayet gelecek yıl yaşarsam, onuncu gün ile birlikte dokuzuncu günü de oruç tutacağım." (el-Fetâvâ'l-Kubrâ; c: 6. Harama götüren yolların tıkanması babı)

Sahâbeden bazı kimseler ile bazı âlimler bu günde oruç tutmuyorlar, bu günün orucunu da müstehap görmüyorlardı.Hatta sadece Âşûrâ günü oruç tutmayı mekruh sayıyorlardı.

Nitekim Kufeli bazı âlimler, bu günün orucunu mekruh gördüklerine dâir bilgiler nakledilmiştir. Bazı âlimler ise, bu günün orucunu müstehap görmüşlerdir. Fakat müstehap olan bu gün oruç tutan kimsenin onuncu gün ile birlikte dokuzuncu günü de tutmasıdır. Çünkü bu, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in son emridir.

Nitekim o şöyle buyurmuştur:

(( لَئِنْ عِشْتُ إِلَى قَابِلٍ لأَصُومَنَّ التَّاسِعَ مَعَ الْعَاشِرِ.))

"Şayet gelecek yıl yaşarsam, onuncu gün ile birlikte dokuzuncu günü de oruç tutacağım."

Nitekim hadisin bazı rivâyetlerinde açıklayıcı olarak böyle gelmiştir.

Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'in sünneti, işte böyle idi.

Alışılmışın dışında taneli veya taneli olmayan yemek hazırlamak, yeni elbise giymek, âilenin nafakasını geniş tutmak, bu günde evin bir yıllık ihtiyacını satın almak, Âşûrâ gününe özel namaz veya kurban kesmek gibi bir ibâdeti yapmak,taneli gıda maddelerinin pişirilmesinde kullanılmak üzere kurban bayramında kesilen kurban etlerini bu güne saklamak, gözlere sürme çekmek, saçlara kına yakmak, boy abdesti almak, tokalaşmak, birbirlerini ziyâret etmek veya bu günde câmileri, mescitleri ve türbeleri ziyâret etmek gibi, Âşûrâ gününde yapılan diğer şeylere gelince, bütün bunlar, ne Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem-'in, ne onun râşid halifelerinin yaptıkları, ne Mâlik, Sevrî, Leys b. Sa'd, Ebu Hanife, Evzâî, Şâfiî, Ahmed b. Hanbel, İshak b. Râhveyh ve bunlar gibi müslümanların imam ve âlimlerinden hiç kimsenin müstehap görmedikleri çirkin bid'atlardır." (Şeyhulislam İbn-i Teymiyye; "el-Fetâvâ'l-Kubrâ")

İslâm dîni iki esas üzerine binâ olunmuştur:

Birincisi: Allah'tan başkasına ibâdet etmemek.

İkincisi: Allah'a, O'nun meşrû kıldığı şekilde ibâdet etmek, bid'atlarla O'na ibâdet etmemektir.

Nitekim Allah Teâlâ bu konuda şöyle buyurmuştur:

(( ... فَمَن كَانَ يَرْجُو لِقَاء رَبِّهِ فَلْيَعْمَلْ عَمَلاً صَالِحاً وَلا يُشْرِكْ بِعِبَادَةِ رَبِّهِ أَحَداً{110}))

"Kim, (azabından korkup sevabını ümit ederek) Rabbine kavuşmayı arzu ederse, sâlih amel işlesin ve ibâdette Rabbine hiç kimseyi ortak koşmasın." (Kehf Sûresi: 110)

Salih amel; Allah Teâlâ ve Elçisi Muhammed -sallallahu aleyhi ve sellem-'in sevdiği ve hoşnut olduğu, meşrû ve sünnet olan ameldir.

Bunun içindir ki Ömer b. Hattab -Allah ondan râzı olsun- duâsında şöyle derdi:

(( اَللَّهُمَّ اجْعَلْ عَمَلِي كُلَّهُ صَالِحًا، وَاجْعَلْهُ لِوَجْهِك خَالِصًا، وَلا تَجْعَلْ لأَحَدِ فِيهِ شَيْئًا.))

"Allahım! Amelimin hepsini salih kıl! Amelimi, vech-i kerimine hâlis kıl! Amelimde hiç kimseye bir şey bırakma!" (Şeyhulislâm İbn-i Teymiyye; "el-Fetâvâ'l-Kubrâ"; c: 5)

Dosdoğru yola ileten, ancak Allah Teâlâ'dır.



Muhammed Salih el-Muneccid


http://islamqa.com/tr/ref/4033/asura

maandag 15 november 2010

Kurban bayraminiz mubarek olsun ve size gul tatlisi


Bu bayram her bayramda oldugu gibi tatlilari anneme yapiyorum maglum daha yasli olmadigimizdan bana fazla gelen kisi yok. Bu sene de bir degisiklik olsun dedim ve yemek gunlugunden aldigim gul tatlisinin tarifini denedim gorunusu guzel bakalim tadi nasil olacak. Hepinize hayirli ve huzurlu bir kurban bayrami diliyorum...
Not: Bu tarif dilege ozel gelsin ;-)) Nedenini o cok iyi bilir !!!!!

Tarifi aynen siteden alinma
MALZEMELER:

•1 Su bardağı sıvıyağ
•yarım su bardağı yoğurt
•1 su bardağı irmik
•1 yumurta
•yarım paket oda sıcaklığında margarin
•1 paket vanilya
•yarım paket kabartmatozu
•1 çorba kaşığı sirke
•1 tutam tuz
•aldığı kadar un
•1 su bardağı kadar ceviz yada fındık
ŞERBETİ :

•3 Su bardağı su
•2.5 Su bardağı şeker
•çeyrek limonun suyu
Yapılışı;
1. Önce şerbetinin malzemelerini bir tencereye koyun ve kaynatın.
2. Hamurun un , kabartmatozu ve vanilya hariç tüm malzemelerini karıştırın.
3. kabartmatozu , vanilyayı ve aldığı kadar unu ilave edin.Kulak memesi yumusaklığında bir hamur elde edilir.
4. Hamur ikiye kesilir. Bir parçası merdane ile 3-4 mm kalınlığında açılır.
5. Çay bardağı ile kesilir.


6. 6 adet yuvarlak yarılırı üst üste gelecek şekilde yanyana dizilir.( ben 4 tane kullandim)


7. rulo şeklinde sarılır.
8. ikiye kesilir.


9. tepsiye dizilir.
10. ortalarına cevizyada fındık yerleştirebilirsiniz.


11. orta hararetli fırında üzerleri kızarana (20-25 dakika) kadar fırınlanır.
12. şerbetini üzerine dökün. Tatlıların şerbeti iyi çekmesi için alt üst cevirerek şerbeti iyice cekmesi saglanır.

maandag 4 oktober 2010

"KAHVALTILIKLAR" etkinligi ve sosisli melemen.


Sevgili Fatos hanim`a tesekkur ederek bu tarifimle hazirladigi kahvaltiliklar etkinligine katilmak istiyorum ve ayrica kac zamandir birsey yazmiyorsun diyen kuzenim Sevim`e gelsin.( Je moet even de kaas wegdenken ;-)) )
Cok pratik ve ayni zamanda cok lezzetli sosisli melemenin tarifi aynen soyle:

Malzemeler:

- 1 bas yemeklik dogranmis kuru sogan
- 2 adet yemeklik dogranmis carliston biber (varsa eger kirmizi biberde guzel olur)
- 1 yemek kasigi biber salcasi
- Kisiye gore haka halka dilimlenmis parmak sosis
- 3 adet soyulmus kup kup dogranmis domates
- yarim bardak kaynar su
- rendelenmis kasar
- tuz, karabiber

Yapilisi

Ilk once sogani sivi yagda birguzel pembelesinceye kadar kavuruyoruz, sonra icine biberleri atip onlarida kavurduktan sonra salcayla birlikte guzelce karisitirp sosileri kizarana kadar pisiriyoruz. Sonra uzerine kup kup dogranmis domatesleride katip iyice eriyene kadar onlarida karistiriyoruz.Sonra tuz ve karabiberide katip uzerine kaynar suyu ilave edip guzelce harmanlasincaya kadar kisik ateste pisiriyoruz. Servis yapmadan 15 dakka once kasari uzerine rendeleyip eriyince ocagin altini kapatip servise sunuyoruz.
Simdiden afiyet olsun!!

woensdag 8 september 2010

Ummuhan ablanin fistik ezmeli (pindakaas) kurabiyesi ve hayirli bayramlar!!


Oncellikle simdiden hepinizin bayraminin hayirli gecmesini diliyorum.
Bu bayram annem icin bu yaptigim kurabiyeyi paylasmak istiyorum sizinle.
Tarifi Ummuhan abladan aldim cok hosuma gitti bende denedim.
Iste tarifi.

1 kutu fistik ezmesi icinde kirilmis fistik taneleri olandan asagidaki resimdeki markayi kullandim.


Bu kutunun icindekini bosaltip bir kaba ayni miktarda icine toz seker dokuyoruz ve yine ayni miktarda siviyag. Uzerine bir paket vanilya sekeri ve aldigi kadar un yaklasik bir kilo un oluyor. Kulak memesi yumusakliginda hanmuru yogurup istediginz sekli verip firin tepsisine duzun.160 dereceli firinda uzeri kizarana kadar pisirin. Basindan ayrilmayin cunku cabuk pisiyor. Sonra kurabiyelerin uzerine pudra sekeri dokup servis yapin afiyet olsun ve tekrardan hayirli bayramlar.

zaterdag 7 augustus 2010

Sutlu pudding



Buaralar istaha geldim tarif ustune tarifler. Dunde evde un yoktu ve bolca sut vardi bende internetten sutlu tatlilar diye googledan aradigimda su cok hos duran Pelinin pastanesi sitesindeki tatli cikti karsima iyikide cikmis cunku simdiyekadar bosuna para veriyormusum puddinglere. Artik aynisini bende yapabiliyorum :-)))).

Bu tarifi aynen uyguladim ama bana az geldi ve bugun tekrar deneyip malzemeleri iki kata cikaracagim ve ekstradan ben icin sivi kaymak da ilave ettim. Uzerine meyve orjinal tarifinde ama ben limon rendeside kullandim oyle de ferah oluyor tatli. Hadi bakalim size afiyet olsun.
Tarif aynen soyle

MALZEMELER:

* 3 su bardağı süt
* 3 çorba kaşığı un
* 3/4 su bardağı şeker (tatlı sevmiyorsanız azaltabilirsiniz)
* 2 paket vanilya
* 1 yumurta
* İstediğiniz meyveler
(yarim paket sivi kaymak)

YAPILIŞI:

- Tencereye yumurta, süt, şeker ve unu alıp çırpma teliyle sürekli karıştırarak ağır ateşte koyulaşana kadar pişirin.
- Altını kapatıp vanilyaları ve kaymagi ilave edin ve çırpma teliyle karıştırarak biraz soğutun.Servis kaselerine koyun ılınınca buzdolabında soğutun.
- Servisten önce taze meyvelerle servis yapın

donderdag 5 augustus 2010

Havana yengenin multivitaminli keki


Bu kek Havana yengede yedim ve okadar hosuma gittiki. Baktim evde havuctan bol birsey yok bende hemen dunku kargasa icinde bu kekide yaptim. Cokta guzel oldu bugun 4 dilim kaldi koca tepsiden.( herkes yedi sadece ben degil ahhah)

Malzemeler ve yapilisi:

• 3 yumurta
• 3 su bardagi un
• 2 su bardagi rendelenmis havuc
• 2 cay bardagi cicek yagi
• 1,5 su bardagi seker
Bunlari iyice cirp

Sonra uzerine bunlari ekle:
• 1 tane kabartma tozu
• 1 corba kasigi limon suyu
• 1 limon rendesi
• 1 portakalin suyu ve rendesi
• 1 su bardagi ceviz
• 1 cay kasigi tarcin
• Yarim cay kasigi tuz

Hepsini iyice karistir ve 35 dakikada 175 derecede pisir afiyet olsun

Firinda kiymali kremali makarna


Dun Sare Verdaya ne oldu bilmiyorum ama yemek yapana kadar rahat durmadi. Duyanda onu Osmanli dayagindan geciriyorum zannedecek. Galiba buaralar disleri cikacak oyuzden huzursuz. Oyle boyle bu firinda kiymali kremali makarnayi yaptim. Tadida cok hos holdu. Bu tarifi Meltem ruzgarindan aldim eline saglik !
Tarifi aynen ondan aldigim gibi yaziyorum.


MALZEMELER

1 paket kelebek makarna
200 gr. Kıyma
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı salça
1 çay kaşığı kırmızı biber
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tuz (tuzu kendi arzunuza göre ayarlayabilirsiniz)
1 su bardağı sıcak su

Beşamel Sos için:
2 yemek kaşığı un
1 buçuk su bardağı süt
200 ml. Çiğ krema

Ayrıca üste serpmek için: 1 su bardağı kaşar peyniri rendesi

YAPILIŞI:
1 paket kelebek makarna ön hazırlık olarak haşlanır. Ayrı bir tavada 3 yemek kaşığı sıvıyağla 200gr. Kıyma kavrulur. Bunun üzerine 1 yemek kaşığı un ilave edilerek kavurmaya devam edilir.2 dakika kadar kıyma ve un beraber kavrulduktan sonra 1 yemek kaşığı salça ilave edilir. Baharatlar ve tuz eklenir. 1su bardağı sıcak su eklenip daha fazla pişirmeden hemen ocağın altı kapatılır.(malzeme sulu olmalı)Ayrı bir yerde beşamel sos hazırlanır. Bunun için: 2 yemek kaşığı un 1 buçuk su bardağı süt ve 200 ml. Çiğ krema hepsi ayna anda bir tavaya konularak beraberce muhallebi gibi koyulaşıncaya kadar pişirilir. (bu sos yapılırken un önceden kavrulmuyor hep beraber pişiyorlar)Şimdi hepsini harmanlama zamanı…. Makarna, beşamel sos ve kıymalı karışımın hepsini güzelce birlikte harmanlayıp karıştırıyoruz. Bir borcama döküyoruz. En üstüne kaşar rendesini serpip peynirler kızarıncaya kadar 180 derecelik fırında pişiriyoruz.

vrijdag 2 juli 2010

Sare Verda ve Dilegin Yuksuk corbasi


Nihayet dun 6 haftalik yaz tatiline girdim dogumdan sonra okadar yogundumki ne siz sorun ne ben anlatayim. Daha yorgunlugumu atamadim. Insallah bir ara yazarim basimdan gecenleri. Simdilik cirkin kizimiz Sare Verdanin resmi (masallah demeye unutmayin) ve kardesim Dilegin yaptigi bana lohusa iken oyle guzel gelen yuksuk corbasi.
Kesin bu corba vardir ama dilekten ogrendigim icin Dilegin yuksuk corbasi diye tarifi veriyorum. Hepiniz Allaha emanet olun kendinize cok cok iyi bakin.



Malzemeler

2 kasiktereyag
Az siviyag
3 kasik domates salcasi
3 kasik un
1 yemek kasigi nane
1 yemek kasigi pulbiber
1 yemek kasigi tuz
Manti ,yoksa Sulu kofte ve kucuk makarna
Nohut

Yapilisi
1. yaglarla unu kavur
2. salcayida koy devam et kavurmaya
3. baharatlarida ekle
4. azar azar soguk suyu ilave et
5. homojen bir kivamina getir
6. sonar sicak suyla tamamla
7. icine ilk once sulu kofte sonra nohut ve makarna yi sirasiyla koy eger manti varsa ilk once manti sonra nohut.
8. Sonra kaynadiktan sonra guzel bir tabakta servis yap.
Afiyet olsun