zondag 26 december 2010

Ailece guzel bir haftasonu kahvaltisi...

Cumartesi sabahi almanyadaki dayim ve ailesi ve bizim aileyi kahvaltiya davet ettim.
Yanimda kardesim Sumeyye olunca sagolsun ozaman biraz daha fazla cesit yapabiliyoruz cunku tek basina zor oluyor bukadar seyi hazirlamak. Tabiki Kubrayida unutmamak lazim yoksa dag gibi bulasigi kim toplayacak.Cok sagolun kizlar.


Benim boncuk kizimda tabiki soframizdan eksik olmaz:-)



Cift cikolatali Browni

Kuzenim Meryemle dun alisveris yaparken cani Browni istedi bende dedim ben sana yaparim ve oylelikle kahvaltiya onlara Browni yaptim.
Tarifi Bir Hollandali kizin sitesinden aldim. Size turkcesini tercume edeyim.

Malzemeler:

190 gram tereyag
190 gram bitter cikolata ama ben iste iki cesit kullandim sutlu ve bitter.
3 yumurta
2 caykasigi vanilya esansi tarfite ben vanilya bourbonu kullandim ama vanilya sekeride olabilir
250 gram tozseker
115 gram un

Yapilisi:

1. Firini onceden 180°C isit.
2. Muffin kabini yagla veya kagitlar yerlestir.
3. Cikolatalari ve tereyagini kisik ateste erit ve az birsey sogumaya birak.
4. Yumurta ve sekerleri iyice cirp
5. Cikolata ve tereyag karisiminida katip iyice cirp
6. En sonunda unuda katip guzel bir karisim elde edene kadar cirp.
8. Brownileri 17 – 20 Dakika firinda pisir.

Ve sadece bir tanesini ye cunku bayagi bir kalorili Browni ;-))



Ve haftasonu kahvlatini vazgecilmez mozarrella salatasi.
Yapilisi cok basit mozarrellalari tabagi dizin yanina domates kesin uzerine zeytinyagi gezdirin ve ve 4 dilim reyhan yapragini kesip uzerine yerlestir. Birde Almanayadan yengemin bana getirdigi ozel mozzarrella & domates baharatini uzerine serpistir ve zevkle tadini cikart.



Recellerimiz turkiyeden gelme. Kayinvalidemin cilek receli, Fatma teyzemin zirgaba ve dag cilek receli.



Ton balikli kanepe

Malzemeler
1 kutu ton baligi
2 kasik mayonez
6 tane kornison tursusu
Kare kare kizartilmis ekmek dilimleri yada arzuya gore baska bir tostluk ekmek cesidi

Yapilisi
Ton baligin yagini iyice suzup 2 kasik mayonezi ile karistirin. Kornison tursularinida rendeleyip icine katip onlarida karistirin ve ekmek dilimlerinin uzerine surup afiyetle yiyin.



Uzumsuz oliebol (birnevi hollandanin yilbasina ozel yaptigi uzumlu pisi)





Bu benim melemen cesitinin tarifi
burda.


Ve dayima ozel kopuklu sutlu senseo kahvesi.

2 opmerkingen:

  1. Lekker hoor allemaal ! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Boncuguna masallah demeden gecmek istemedim:)) cok tatli Allah bagislasin,ayrica harika bir sofra hazirlamisiniz ellerinize saglik. bu ara benimde bir brovni denemem oldu ama sanki pek memnun kalmadim aslinda istedigim senin browni muffin gibi görünmesiydi ama olmadi birde seninkini denemek istiyorum bakalim bu sefer basarili olurum insallah tekrar ellerine saglik sevgiler...
    Seval

    BeantwoordenVerwijderen