zondag 16 maart 2008

Bir pazar kahvaltisi ve biber sucuk domates ustu kasar kavurmasi.



Bu pazar annem ablam kardeslerim ve biricik teyzesinin boncugu sevdem geldiler kahvaltiya.

Allah`a sonsuz sukurler olsun soframiz berektliydi.
Sofrada neler yoktuku sofradaki iki seyi kendim icat ettim daha dogrusu bir seyi.
Birincisi biber sucuk domates ustu kasar kavurmasi yapilisi cok basit. Guzel bir haftasonu kahvaltisi icin bire bir.



Malzemeler

2 domates
2 biber
Arzuya gore sucuk
Rendelenmis kasar
sivi yag


Yapilsi

Biberi arzuya gore ince uzun yada halka halka dograyin guzelcene sivi yagda kavurun. Sonra sucugu yine istege bagli dograyin ve bunlari guzelce pisirin.
Uzerine kabugu soyulmus domates kesin ve boyle kapagi kapali alti kisik pisirin. Pistikten sonra uzerine kasar rendesini serpin ve eridikten sonra servise hazir. Afiyet olsun.

Ikinci benim uydurdugum tarif dedigim aslinda babama ayit. Eskiden dukkanimiz var iken babam yesil zeytini marine ederdi acaip guzel olurdu. Simdi bende yapiyorum ama hakiki malzemelerle.




Malzemesi

Arzuya gore yesil zeytin
3 dis sarmisak
Yarim cay bardagi sivi yag
1 yemek kasigi nane

Yapilisi

Sarmisagi soyup ezin ve bir cam kavanoza alin uzerine naneyi ve siviyagi koyarak bunlari iyice ezin. Yesil zeytinleri konserveden cikartip sudan gecirin ve bunlarida ilave edin sarmisakli sosa.
Guzelce karistirin ve servise sunun. Arzuya gore basa kadar sivi yag da koyabilirsiniz ama ben az koyuyorum yagini okadar fazla koyarsan uzun zaman saklamak icin idealdir ozaman icine beyaz peynirde koyabilirsiniz. Bizim hemen bittigine gore okadar yag koymaya gerek kalmiyor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten