maandag 18 februari 2008

Sari burma



Bu tarif cok kolay ve pratik bir baklavanin tarifi. Bu tarifi ilk gordugumde cok hosuma gitti kusun mutfaginda gormustum ve resimlerle cok net olarak aciklamis dogrusu. Hemen yapmistim ve tadi mukkemmel olmustu.Ozaman diktorgen borcam kullandim ve oyle tam sigdi.

Bu yaptigim baklavayi hacc`dan yeni donen bir amcamiz icin yaptim ve dikdortgen borcamin ici doluydu o yuzden yuvarlagina yaptim. Boylede degisik bir sunum oldu.

Malzemler:

1/2 paket phyllo dough (burda baklavalik yufkalar satiliyor ve duyduguma gore Turkiye'de de artik satilmaya baslamis)
250 gr tuzsuz tereyagi
3 bardak cekilmis ceviz
1 bardak seker
1 bardak su
bir iki damla limon suyu


Asagida goreceginiz sekilde iki yaprak yufkayi masanin uzerine koyup uzerine bolca ceviz dokuyoruz. Daha sonra parmaklarimizla yufkayi burusuk olacak sekilde kenarlardan ortaya dogru topluyoruz. En son iki ucu ustte birlestirip sag uctan baslayarak yufkayi disari dogru bukuyoruz. Aynen kalem acar gibi. Cok fazla sikmadan ama cok da gevsek birakmadan yapiyoruz bu islemi. Sonra burdugumuz yufkayi tepsimize aliyoruz. Burda bir hatirlatma yapayim, yanda bekleyen yufkalarin uzerini acik birakmayin, yoksa yufka hemen kurur ve bu burma islemini yapmaniz cok zorlasir.

1 rulodaki yufkalar bitene kadar bu islemi tekrarliyoruz. Zaten dikdortgen borcamimiz da tam dolmus oluyor. Daha sonra baklavamizi kucuk dilimler halinde kesiyoruz. Ayni zamanda tereyagini eritip yakiyoruz. Tereyagini yakmak demek dibince kahverengi tuza benzer tortu kalana kadar kaynatmak demek. Peki yagin yandigini nasil anlarsiniz? Terayagi eridikten sonra kopuklenmeye baslar. Bu asamada devamli karistirin. Yaklasik 5-7 dakika sonra dibinde koyu sarimsi bir renk gordugunuzde ocagi kapatin. Kendi isisi ile dibinde kahverengi tuzumsu seylerin biriktigini goreceksiniz. Yanmis tereyagini kasik ile dibindeki tortulara degdirmeden alip baklavanin her tarafina gelecek sekilde dokuyoruz. Isitilmis firinda (350F~180C) kizarana kadar pisiriyoruz. (Yukaridaki ve asagidaki fotografin uzerine tiklayarak buyutebilirsiniz).




Serbeti icin de sekeri ve suyu 5-6 dakika kadar kaynatip en son limon suyunu ekleyip ocaktan aliyoruz. Ben genellikle baklava soguk, serbet sicak iken serbeti dokuyorum. Boylesi bence en guzeli ama eger hemen yemek istiyorsaniz, her ikisi de ilik olmali. Hepsi bu kadar :) Tabi hazir yufka kullaninca bu kadar kolay. Annemle birlikte yufkalarini acardik her bayram oncesi. Evde bu isle ilgilenen tek kisi ben oldugum ve bu isi de sevdigim icin, annem tatil icin eve gelmemi beklerdi ki birlikte yapalim diye. Ah ne guzel gunlerdi... Canim annem iyi ki ogretmissin bana her seyi, sayende burda yemek, pasta, borek ve ozellikle baklava konusunda uzman olarak taniniyorum :) Seni gorseler bir de :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten