maandag 15 november 2010

Kurban bayraminiz mubarek olsun ve size gul tatlisi


Bu bayram her bayramda oldugu gibi tatlilari anneme yapiyorum maglum daha yasli olmadigimizdan bana fazla gelen kisi yok. Bu sene de bir degisiklik olsun dedim ve yemek gunlugunden aldigim gul tatlisinin tarifini denedim gorunusu guzel bakalim tadi nasil olacak. Hepinize hayirli ve huzurlu bir kurban bayrami diliyorum...
Not: Bu tarif dilege ozel gelsin ;-)) Nedenini o cok iyi bilir !!!!!

Tarifi aynen siteden alinma
MALZEMELER:

•1 Su bardağı sıvıyağ
•yarım su bardağı yoğurt
•1 su bardağı irmik
•1 yumurta
•yarım paket oda sıcaklığında margarin
•1 paket vanilya
•yarım paket kabartmatozu
•1 çorba kaşığı sirke
•1 tutam tuz
•aldığı kadar un
•1 su bardağı kadar ceviz yada fındık
ŞERBETİ :

•3 Su bardağı su
•2.5 Su bardağı şeker
•çeyrek limonun suyu
Yapılışı;
1. Önce şerbetinin malzemelerini bir tencereye koyun ve kaynatın.
2. Hamurun un , kabartmatozu ve vanilya hariç tüm malzemelerini karıştırın.
3. kabartmatozu , vanilyayı ve aldığı kadar unu ilave edin.Kulak memesi yumusaklığında bir hamur elde edilir.
4. Hamur ikiye kesilir. Bir parçası merdane ile 3-4 mm kalınlığında açılır.
5. Çay bardağı ile kesilir.


6. 6 adet yuvarlak yarılırı üst üste gelecek şekilde yanyana dizilir.( ben 4 tane kullandim)


7. rulo şeklinde sarılır.
8. ikiye kesilir.


9. tepsiye dizilir.
10. ortalarına cevizyada fındık yerleştirebilirsiniz.


11. orta hararetli fırında üzerleri kızarana (20-25 dakika) kadar fırınlanır.
12. şerbetini üzerine dökün. Tatlıların şerbeti iyi çekmesi için alt üst cevirerek şerbeti iyice cekmesi saglanır.

1 opmerking:

  1. ellerinize sağlık,tatlı nefiss görünüyor nefis.
    makinamı sormuşsunuz nikon D3000 kullanıyorum.
    mutlu mutlu bayramlar dilerim.
    sevgiler,öpücükler:)

    BeantwoordenVerwijderen