maandag 13 april 2009

Kwark`li(suzme yogurt) poagaca


Sevgili keskinli sana cok tesekkur ediyorum. Bu tarifi ondan aldim ve okadar guzel ve pratik`ki yiyen bayiliyor. Yumusacik nefis bir poaca.
Tarifi aynen siteden alinma. Ben son zamanlar biraz daha kucuk yapip icine peynir yada patates`te koyuyorum.

MALZEMELER:
* 500 gr. Quark (TUZSUZ SÜZME YOGURDU ) mutlaka tuzsuz
* 1 su bardagi sicak süt eli yakmayacak
* 1 su bardagi siviyag
* 3 tane yumurta
* 2 tane yas maya 42 grlik olandan
* 1 paket kabartma tozu
* 1.5 yemek kasigi tuz
* Aldigi kadar un

ÜZERI ICIN :
* Kasar peyniri rendesi

YAPILISI:
* Sütü isitin mayayi icinde eritin 5-10 dakika mayanin
kabarmasini bekleyin.
* 1 tane yumurtanin hepsini 2 tanesinin beyazini icine katin.
* Sivi yag kabartma tozu ve SÜZME YOGURDU da ilave etikten
sonra iyice süzme yogurt ezilene kadar elinizle karistirin.
* Unu yavas yavas ilave edin ne cok civik nede cok kati olmayan bir
hamur elde edene kadar ,güzelce yogurun agzini kapatin
mayasi gelene kadar bekleyin.
*Elinizi yaglayin mayalanan hamurdan mandalina büyüklügünde
bezeler alin yagli kagit serilmis firin tepsisine dizin .
* 1 saat kadar da tepside mayalandirin burasi cok önemli
* Üzerine yumurta sarisi sürün cok dikkatli mayasini indirmeden
kasar peyniri rendesi serpistirin
* Önceden isitilmis 180 derecelik firinda kizarana kadar pisirin
AFIYET OLSUN

1 opmerking:

  1. Canim merhaba, bende pogaca hamuruna kwark koyuyorum cok guzel oluyor. Bu tarifide denemek istiyorum. Sevgiler

    BeantwoordenVerwijderen