zaterdag 8 november 2008

Ev yapimi makarna ve makarna aletim...





Televizyonda Jamie Oliver`in yemek programinda gordugum bu makarna yapma aletine cok heves ettim ve cok uygunada bulup aldim. Bundan boyle makarnayi kendim yapiyorum. Harika oluyor dogrusu ve cok basit.

Bu makarna`ya 100 gram un`a 1 yumurta giriyor istedigin kadar artirabilirsin tarifi.
Ben mesela 2 yumurta ve 200 gram un kullandim.

Resimlerde goruldugu gibi mutfak robotunda topak topak olana kadar cevir ve sonra eline alip yogurup iki bezeye ayir. Hamuru biraz bastirip aletin merdanesinden gecirin. Ilk once en yuksek ayarindan cevir, ve hamuru katla her asamada unlaki yapismasin, sonra her merdaneden gecirmeden ayarini dusur. Olusan hamuru makarna kesme tarafindan kesip hemen hasla. Unu eger iyi surduyseniz hemen haslarsaniz birbirine yapismaz.
Sonra istediginiz sosu uzerine dokebilirsiniz. Ben bu yaptigim tarifle yakistiriyorum. Bu tabiki sizin isteginize bagli.
Afiyet olsun

Geen opmerkingen:

Een reactie posten