zaterdag 19 april 2008

Patlican oturtmasi



Gecen gun alisveris yaparken birden icimden patlican almak geldi. Dusundum eve gelirsem kesin birseye kullanirim. Bende patlicani bu oturtmaya kullandim. Fazla sevmedigimden patlicani 1 tane koydum icine aslinda isterseniz daha fazla koyabilirsiniz.

Resimdeki borcama gore bu tarif.

Malzemeler:

1 kilo patates
1 tane patlican
150 gram kiyma
1 sogan
domates konservesi yada 4 tane kup kup kesilmis domates
kofte baharati koydum ben siz istediginiz baharattan koyabilirsiniz
tuz
karabiber
uzeri icin kasar rendesi

kizartmak icin sivi yag

Yapilisi:

Patatesleri ve patlicanlari halka halka dograyip sivi yagda orta pisene kadar kizartin.
Bir tavaya kiymayi sogan ile birlikte kavurun uzerine domatesleri dokup arzuya gore baharatlarini katip pisene kadar ocakta birakin.



Sonra resimde goruldugu gibi bir borcama bir sira patates duzun sonra kiymali sostan uzerine az yayin ve sonra patlicanlari bu islemi malzemeniz bitene kadar devam edin. En uste rendelenmis kasari serpin ve 190 dereceli firinda kasarlar eriyene kadar pisirin.
Pisirdikten sonra kare kare kesin ve servise hazirdir afiyet olsun!

2 opmerkingen:

  1. heej ben toevallig deze site tegen gekomen ziet er lekker uit alleen jammer dat ik geen turks kan =( anders had ik het wel willen uit proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heej maar dat is niet erg je moet gewoon doen wat er op de afbeeldingen staat

    BeantwoordenVerwijderen