dinsdag 25 maart 2008

Wafel kurabiyesi


Bana pazar gunu gelen misafirlerim sanki biliyordular bu tarifi daha once de gormustum ama bende aleti yoktu tevafuk bana da bu wafel yapma makinesini getirince hemen sonraki gun yapip denedim ve cok guzel oldu.
Tarif eldanin annesinin sitesinden.
Bu tarif bana cok geldi o yuzden 2 ye carptim ve sonra hepsini 5`e boldum sonucu 20 tane wafel cikti ortaya.
Parantez icindeki benim hesapladigim 20 tanelik icin.

Waffle Kurabiyesi (Waffelkekse)

Malzemeleri:

750 gr un(300)
200 gr seker(80)
200 gr margarin(80)
1 paket vanilya sekeri(6)
1/2 paket kabartma tozu(3)
5 yumurta (2)

Yapilisi:

1. Tüm malzemeleri birlikte yogurup güzel bir hamur elde edelim. Ben bu isleme kabin icinde basladim ve mutfak tezgahinda devam ettim, cünkü böylelikle tüm malzemeler bir güzel özdeslesti ve karisti.

2. Daha sonra hamurdan minik bezeler kopartarak elimizin icinde yuvarladik ve bir kenara aldik.

3. Waffle pisirme aletimizi isittik ve minik toplarimizi icine aldik ve biraz üzerine bastirarak kapagini kapatip pisirmeye biraktik. Ayarini artik herkes kendi istegine ve kizariklik oranina göre dikkatlice pisirmesi gerekiyor. Hic basindan ayrilmamaniz dogru olur, cünkü benimkiler cabucak kizariverdiler.



4. Pisirme isleminden sonra biraz sogutup yukaridada belirttigim gibi eritilmis cikolataya batiriyoruz bir bölümünü ve daha sonra da istedigimiz malzemeye buluyoruz. Tabii sizler isteginize göre sadede tüketebilirsiniz. Böyle de cok güzel ve hafif bir kurabiye olmus oluyor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten