zondag 9 maart 2008

Sosyete Mantisi


Bugun sosyete mantisini yaptim. Bu tarifi su siteden aldim.
Ben hazir yufka yerine hazir satilan ucken yufkalari kullandim ve sararken kenarlarini kivirmadim.Misafirler icin guzel bir sunum.

Malzemeler:

6 adet yufka
250 - 300 gr. kıyma
1 adet patates
1 adet soğan
tuz, karabiber, kırmızı biber
sıvıyağ
Sos için:

250 gr. yoğurt
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı şalça
sıvıyağ



Hazırlanışı:

İç harcı için; soğan ve patatesi soyup rondoda kıyın. Daha sonra kıyma ve baharatları da ilave edip rondoyu tekrar çalıştırın. Yufkaları önce ortadan ikiye sonra her bir yarımı 3 e bölerek 6 adet üçgen parça oluşturun. Sonra hazırladığınız içten yufkaların geniş kısmına bir miktar koyup kenarlarını biraz içe kıvırın ve sigara böreği gibi sarın. Daha sonra elde ettiğiniz bu uzun sigara böreklerini gül böreği yapar gibi kıvırıp yağladığınız tepsiye açılmamaları için sıkıştırarak yerleştirin. Daha sonra üzerlerine sıvıyağ sürüp 190 derecede kızarana kadar pişirin. Sos için sarımsakları dövüp yoğurda karıştırın. Bir tavada salçayı sıvıyağda kavurup dilerseniz pul biber ilave edin. Fırından çıkardığınız mantıların üzerine önce yoğurt sonrada sostan döküp servis edin.

Afiyet olsun

Geen opmerkingen:

Een reactie posten