donderdag 20 maart 2008

Kasarli kofte ve soslu patates kizartmasi.





Bu tarifi dun yaptim ama koymaya firsatim olmadi. Tarif oktay ustaya ait. Birkac degisikler yapip harika bir sunum ve tat cikti ortaya.
Benim kiymam fazla olmadigindan icli kofte gibi yaptim sekillerini. Ben birde en alta kizartilmis patates koydum ve uzerine sosu dokup oyle koydum kofteleri. Esimin cok hosuna gitti ve tadida gercekten guzeldi.


Malzeme :

300 gr. kıyma
1 soğan 1 yumurta
kurutulmuş ekmek
tuz,karabiber
köfte baharı
Arası için:

Kaşar p.

Panelemek için:
2 yumurta
un
Sosu için:

3 domates
1 çorba k. salça

3 diş sarımsak
1 kırmızı biber
1 yeşil biber

tuz,
zeytinyağı

Hazirlanisi :
Kıymanın içine soğanı rendeleyin.Üzerine yumurtayı, kurutulmuş ekmeği,tuz,karabiber ve köfte baharını ekleyip yoğurun. Köfteyi yuvarlak şekilde elinizle şekillendirin. Bir köftenin üzerine bir parça kaşar peyniri koyup üzerine ikinci köfteyi alıp kapatın.

Elinizle iki köfteyi ve arasındaki peyniri tek köfte gibi kapatın.Önce una sonra yumurtaya batırıp kızgın yağda kızartın. Sosu için başka bir tavaya küp doğranmış dometesleri ve zeytinyağını alın. Daha sonra üzerine sarımsakları, salçayı ve doğranmış biberleri alıp soteleyin. Biraz sıcak su ilave ederek pişmeye bırakın.

Suyunu çekip koyulaşınca servis tabağının altına alıp kaşıkla şekillendirin.Üzerine kızarmış köfteleri dizerek sıcak servis yapın

Geen opmerkingen:

Een reactie posten